تفاوت خوک و گراز

۱۳۹۹/۵/۱۵

گراز بچه گراز گراز ها فرق خوک و گراز در چیست


خوک ها پستاندارانی با بدنی کُلُفت، پوزه ای صاف، چشم های کوچک و گوش های بزرگ هستند. آن ها حیواناتی باهوش و اجتماعی هستند که در همه جای دنیا یافت می شود.
خوک ها شامل خانواده گرازان میشوند که تاکنون شانزده گونه از آنان شناخته شده است و بین هست دسته طبقه بندی شده اند. این گونه ها شامل گراز وحشی ، زگیل داران ، گراز کوتوله و خوک های اهلی می شوند.

گرازوحشی:
گراز-وحشی

گراز زگیل دار:
گراز-زگیل-دار

گراز کوتوله:
گراز-کوتوله

خوک اهلی:
خوک-اهلی

خوک و گراز تقریبا یکسان هستند اما تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد.
گراز خوک اهلی نری است که عقیم نشده و در مزارع برای اصلاح نژاد و تولید مثل استفاده می شود و همچنین به معنای خوک وحشی از هرنوعی هم هست.
نوعی دیگر از خوک وجود دارد که به آن گراز هم میگویند به دو دلیل : خوک بیش از حد یک خوک وزن دارد(بیش از 54 کیلوگرم) و عقیم شده تا  برای گوشت استفاده شود.
خوک ها در میان حیوانات اولین گروهی بودند که در چین حدود 6000 سال  پیش اهلی شدند و آن ها از دسته ی گرازان گرفته شده اند.
خوک ها معمولا وزنی بین 140 تا 300 کیلوگرم را دارند. یک گراز در باغ وحش سن دیگو به نام رِجی رکور سنگین ترین گراز را ثبت کرده است (605.5 کیلوگرم)!
گراز وحشی یک منبع خوب برای پرورش گوشت است اگرچه آن ها جد ّ وحشی خوک ها ی اهلی هستند. گرازها بسیار بد اخلاق تر است خوک ها هستند و اگر احساس نگرانی و استرس کنند مهاجم و وحشی می شوند.

گراز

خوک ها و گراز های وحشی در اندازه و وزن متفاوت هستند. گراز وحشی می تواند وزنش بین گونه های مختلف  وزنش از 9 تا 300 کیلوگرم متغیر باشد.
گراز ها وحشی و خوک در همه مناطق جهان به جز استرالیا ، قطب جنوب و آفریقای شمالی زندگی می کنند.خوک ها وحشی در مراتع،تالاب ها ، جنگل های بارانی ، دشت ها و جنگل های معتدل زندگی می کنند.
خوک ها حیوانات بسیار باهوشی هستند که حتی بیش تر از کودک سه ساله انسان متوجه می شوند و حتی می توانند از ظرف خاک مثل گربه استفاده کنند!
خوک ها حیوانات اجتماعی هتسند و در حیات وحش با یک دیگر زندگی می کنند.خوک ها و گرازها با صداهای مختلفی با یک دیگر ارتباط برقرار می کنند.

گراز-در-جنگل

خوک ها و گراز ها همه چیز خوار هستند. گراز ها ریشه گیاهان و میوه ها جوندگان و خزندگان کوچک را می خورند. اما خوک ها در مزاع از ذرت،گندم،سویا و جو تغذیه می کنند.
خوک ها در هر بار بارداری حدود 12 بچه خوک به دنیا می آورند و  وقتی آن ها حدود 2 یا 4 هفته سن دارند از شیر گرفته می شوند.

بچه-خوک

گرازها در هر بار داری حدود 6 تا 14 بچه به دنیا می آورند. آن ها تا 10 روزگی در لانه می مانند و بعد از سه ماه دیگرشیر مادر نمی خورند.
عمر گراز های وحشی 20 سال است.
در حقیقت گراز ها و خوک ها تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند. از خوک ها برای گوشت استفاده میکنند به همین دلیل اصلاح نزاد صورت گرفته و شکل ظاهری آن ها نسبت به گراز ها فرق کرده است.

منبع:https://www.livescience.com/

..